Στην τελική ευθεία για να «τρέξει» σε 3 ώρες και 15 λεπτά το τρένο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς επιλύονται σταδιακά τα προβλήματα που υπήρχαν όσον αφορά τη χρήση των νέων τρένων υψηλής ταχύτητας ETR470, με τα οποία η εν λόγω απόσταση θα καλύπτεται σε περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά, καθώς θα ταξιδεύουν με ταχύτητες 160 χλμ./ώρα.
Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο.
Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης.
Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τον Μάρτιο του 2022.
Σύμφωνα με την προθεσμία, η πιστοποίηση του πρώτου τρένου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Μαρτίου, ίσως και λίγο νωρίτερα αν δεν προκύψει κάποιο θέμα.
Με το που θα δοθεί η πιστοποίηση για το πρώτο τρένο, ανοίγει ο δρόμος για την έγκριση και των υπολοίπων τεσσάρων.
Την επομένη της πρώτης πιστοποίησης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να καταθέσει την λεγόμενη “αίτηση συμμόρφωσης με τύπο” για τα υπόλοιπα τέσσερα.
Σε αυτή την περίπτωση η πιστοποίηση δίνεται σε πιο σύντομο χρόνο, ίσως και εντός ενός μήνα από την κατάθεση της αίτησης. Αυτό είναι εφικτό καθώς υπάρχει ήδη το “προηγούμενο” με το πρώτο τρένο και τα υπόλοιπα ακολουθούν την ίδια πλέον διαδικασία.
Η εγκατάσταση της συσκευής αμμοδιασποράς ολοκληρώνεται και στα άλλα δύο τρένα που είναι εδώ και μήνες στη χώρα, ενώ παράλληλα προγραμματίζεται να ξεκινήσει και για το τέταρτο τρένο που έφτασε στην Ελλάδα πριν από μερικές ημέρες.
Για το πέμπτο τρένο, πιθανόν η συσκευή αμμοδιασποράς να εγκατασταθεί στην Ιταλία και να έρθει έτοιμο. ύμβαση το 2019 με την Alstom που ανέλαβε την ανακαίνιση των πέντε τρένων.
Οι πρώτες σκέψεις είναι να δρομολογηθεί ένα ζεύγος το οποίο θα ξεκινά τα πρωινά δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια να διεξάγουν αντίστοιχα και ένα απογευματινό δρομολόγιο. Το τρίτο τρένο θα λειτουργεί ως μπαλαντέρ σε περίπτωση που χρειαστεί η αντικατάσταση ενός τρένου, λόγω φθορών, ζημιών.
Σε κάθε περίπτωση το δρομολόγιο με τα ιταλικά τρένα ETR 470, είναι πλέον θέμα χρόνου. Το πρώτο “παρθενικό” δρομολόγιο ίσως γίνει και εντός Μαρτίου, ωστόσο αυτό είναι μια απόφαση που μένει να ληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την Πολιτεία.
Η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται αν όλα πάνε καλά σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
Θέλεις να Αποκτήσεις E-Shop; – Είμαστε Εδώ για Εσένα
Κατασκευή Ιστοσελίδων και Eshop με Επαγγελματικό Σχεδιασμό και Προσιτές Τιμές!